onsdag 5. mars 2008

Funker dette?


VG.no torsdag 28 februar fant vi en reklameannonse som vi skulle analysere, nemlig junioravtalen. Junioravtalen er et samarbeid mellom Meny og Trumf .


Slik ble resultatet:

Reklameannonse som jeg skal analysere har en baby på forsiden som beveger seg når du har pila på bilde. På babyen står det, blidgjør sjefen. Hvis du trykker på den kommer junioravtalen opp. Junioravtalen er et samarbeid mellom meny og Trumf om billig barnemat, bleier og babyprodukter.

Målgruppe:
Målgruppen er småbarnsforeldre som har en baby som trenger bleier, barnemat osv. Jeg har lest at man kan spare mange tusen på å kjøpe bleier der det er billigst.

For Meny er VG.no en perfekt plass for sin annonse, mammaer og pappaer i "babytåke" sitter på VG.no for å se på nyheter og surfer. Når denne babyen kommer frem tror jeg ikke det er mange som ser forbi den. Også er dette en veldig fin avtale for småbarnsforeldre.

Blikkfang:
Blikkfanget er baby som ligger på et stellebord. På magen hans står det bligjør sjefen, hvis du tar pila over skrifta så kommer junioravtalen opp. Også her er babyen et virkemiddel for unge foreldre, spesielt mødre er i "babytåka".

Funker dette?
Hvis jeg hadde hatt en baby så ville jeg ha kjøpt utstyr til en billig penge, for du trenger mye utstyr til en baby.
Men for meg som ungdom så har ikke jeg noe interesse for babymat og bleieskift.
http://www.junioroavtalen.no/

Ingen kommentarer: